14e dag, Glen Canyon dam, Horshoe Bend, Lake Powell en Page

9 augustus 2017 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vanuit Kanab rijden we in de richting van Page, onderweg stoppen we bij een mooi uitzichtpunt over Lake Powell. Lake Powel is ontstaan door de bouw van de Glen Canyon Dam die gebruikt wordt om elektriciteit op te wekken. Het meer wordt natuurlijk ook gebruikt voor drinkwater. Lake Powell is het op 1 na grootste meer in de Verenigde Staten wat door mensenhanden is gecreëerd. Het grootste meer door mensen gecreëerd in VS is Lake Mead wat ontstaan is door de Hooverdam. Het duurde 11 jaar voor Lake Powell helemaal gevuld was. Net voorbij de dam is er een mooi uitzichtpunt waar je de dam en ook de Colorado revier in de diepe kloof beneden kunt zien stromen.

Hierna, rijden we door naar de befaamde Horshoe Bend in de Colorado rivier. De Colorado revier maakt hier een bocht in de vorm van een hoefijzer. Het is enorm druk, en het is een half uurtje lopen, er staan waarschuwingen om voldoende water mee te nemen en bescherming tegen de zon. Het is ontzettend warm en we moeten over een heuvel heen lopen. Als we bij de bocht zijn aangekomen, is het inderdaad prachtig alleen wel eng zonder hekken. We zien toeristen de meest gevaarlijke toeren uithalen om maar een mooie foto met zichzelf erop te kunnen maken. Gelukkig kijken Finn en Kai goed uit en blijven ze uit de buurt van de rand. Finn, vindt het wel grappig om op een afstandje naar al die gekke toeristen te kijken.

Hierna, gaan we richting Lake Powell om te kijken of we ergens kunnen zwemmen. We komen voorbij Antilope Canyon, wat ook mooi is om te zien maar veel te druk om in deze hitte daarvoor in de rij te staan. We vinden een leuk plekje in het Glan Canyon National Park waarde kunnen zitten en zwemmen. Het is ontzettend warm en er staan geen bomen, we kunnen gelukkig een beetje in de schaduw van een rots zitten.

Op terugweg rijden we nog even door Page. Terug in Kanab gaan we eten bij Houston's welke goede recensies heeft op internet. Het eten is er prima.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl