15e dag, Beatty Arizona

10 augustus 2017 - Beatty, Nevada, Verenigde Staten

Lange rit, langs Las Vegas. Bij Las Vegas zien we 4 JSF toestellen achter elkaar door de lucht vliegen.

Gaan nog even kijken naar Mount Charlesston en dessert view point. Het dessert view point werd in het verleden door mensen gebruikt om naar de bovengrondse atoombomproeven te kijken die in een ver afgelegen gebied in Nevada werden gedaan. Dit gebied wat ook wel Area 51 wordt genoemd is nog altijd in gebruik om in het geheim wapens te ontwikkelen en te testen. Daarna rijden we door naar Beatty, Nevada wat vlakbij een ingang van Death Valley ligt. Onderweg komen we langs

Onderweg rijden we langs Creech luchtmachtbasis waar we twee drones van de Amerikaanse luchtmacht zien vliegen.

Na een lange rit komen we aan in Beatty. We hebben een kamer geboekt in de Atomic Inn, een grappige naam voor een motel maar we weten dus wel waarom.

's Avonds eten we in een leuke lokale bar/cafe. Het eten is simpel en lekker en voor een keer niet overdadig mar gewoon genoeg.

We zijn verbaasd over een wat oudere man, die volgens ons niet meer helemaal nuchter is wel met een pistool gewoon op het terras zit. Kennelijk is dat toegestaan in Nevada, wat niet toegestaan wordt is dat kinderen aan de bar zitten, op alle locaties in Nevada wordt er streng op toegezien.