16e dag, Death Valley

11 augustus 2017 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

Het ontbijt in de Atomic Inn is slecht, oatmeal met melkpoeder en water......nou daar passen we maar voor en houden het bij koffie en thee. We proberen in Beatty wat brood te kopen maar er is alleen een winkel van Family Dollar. Daar kunnen we wel water, chips en wat muesli/noten repen kopen maar verder niet veel eten. Als we vragen of we ergens anders in Beatty brood kunnen kopen is het antwoord nee. Als we doorvragen hoe zij dat dan doen is het antwoord, dat gaan we halen in Pahrump, Nevada een plaats 115 kilometer verderop en 5 kwartier rijden. Ok, dan houden we het bij snacks en chips, en zien we onderweg of we wellicht in Death Valley wat gaan eten of niet. Na, tien minuten, zegt Eveline "piep" we zijn vergeten te tanken.....en omdat het laatste wat je wilt in Death Valley ( in Death Valley worden jaarlijks de hoogste temperaturen gemeten ) is zonder benzine komen te staan keren we om terug nar Beatty om even de wagen toch maar helemaal vol te tanken. In het benzinestation kunnen we ook nog wat muffin's en een paarappels kopen. Nu dus echt op weg naar Death Valley. Na een half uur rijden we Death Valley National Park binnen. Omdat Eveline de vorige keer dat we in Death Valley waren, ongeveer 15 jaar geleden, niet lekker werd had ze liever Death Valley willen vermijden maar uiteindelijk vond ze het prima als we maar de kortste route door het park zouden nemen en niet te veel zouden stoppen om foto's te nemen. Het was een mooie tocht en hebben een paar keer gestopt om wat foto's te maken. Net voor we het park uitrijden maken we nog een paar foto's met Eveline erop als overwinnning op Death Valley.

Als we het park uitrijden zien we wat auto's en mensen langs de kant van de weg staan, meestal betekent dat, dat er wat bijzonders te zien valt. En ja hoor, dit keer3 cuyouties die nieuwsgierig naar de mensen kijken. We pakken snel de camera met zoomlens om wat plaatjes te schieten en daarna weer door want we moeten helemaal naar Bakersfield rijden. Terwijl we door de woestijn rijden kunnen we de toppen van de Sierra Nevada zien met hier en daar nog plekken die met sneeuw bedekt zijn. We maken een kleine omweg om langs Lake Isabelle te rijden, een plek waar Eveline en Arthur ooit overnacht hebben op een camping op weg naar Sequoia National Park. We rijden wat rond om de camping te vinden maar er is inmiddels zoveel verandert dat we de plek niet meer kunnen vinden. NA Lake Isabelle is het een steile bochtige weg naar benedenlangs de rivier de Kern. Uiteindelijk komen we bij ons hotel in Bakersfield aan. Het hotel heeft een mooizwembad met jacuzzi dus gaan we eerst even relaxen daar. Finn mag kiezen wat we gaan eten en het wordt sushi. We gaan het internet op en kiezen een restaurant met goede waardering en niet te hoge prijzen. Het is echt op z'n Amerikaans om een half uur te rijden naar een restaurant, het is nog wel even lastig navigeren met de telefoon en Google Maps maar na 2 rondjes hebben we het dan toch gevonden. De sushi's waren heerlijk en we kregen nog een gratis toetje toe. Terug bijhethotel aangekomen is het nog lekker warm buiten en gaan we nog even met z'n vieren naar het zwembad en de jacuzzi. We spreken nog een Nederlands echtpaar die met hun zoon ook op vakantie zijn en wisselen we wat ervaringen uit. Op naar de volgende dag.