1e dag, we gaan vertrekken...

27 juli 2017 - Hoofddorp, Nederland

's Ochtends vroeg opgestaan om naar Schiphol te gaan. Toch maar 3 UUR van tevoren aanwezig zijn in verband met drukte. Oeps, daar komt de bus al aan....dat wordt even rennen, maar gelukkig redden we het. Op station snel railrunner voor Kai gekocht, alleen OV pas van Finn werkt niet ondanks automatisch ophogen van saldo ( dat moet beter kunnen, na de vakantie maar even kijken wat er aan de hand is.). Nu dus geen tijd meer om het op te lossen dus snel naar het perron. Trein gehaald en om 10 over zeven op Schiphol. Mooi op tijd dus. Wel in de rij voor check in assistentie, omdat online check-in van Londen naar Los Angeles voor Arthur niet ging. Heeft waarschijnlijk te maken met late aanvraag van Esta visum, omdat het tijdens de reis verloopt voor alle zekerheid toch maar aangevraagd. Op Schiphol kunnen ze wel alle bagage in-checken voor LA, maar Arthur moet daar apart nog in-checken, omdat we met een andere luchtvaartmaatschappij vliegen. Handig allemaal maar op Londen Heathrow aangekomen gaat het goed. Nou ja, goed....Arthur wordt er uitgewist voor een extra controle van de handbagage en ja hoor ze vinden en chemisch stofje op de iPad of eReader.....alle security procedures worden in werking gezet en Arthur krijgt nog een aantal extra vragen gesteld. Alle andere passagiers zijn al lang aan board terwijl wij daar nog met zijn vieren staan bij de gate. Na een dubbele check mochten we dan uiteindelijk instappen. Finn en Kai lopen alvast door en stappen het vliegtuig in. Arthur mist boardingpass en loopt terug. Eveline loopt naar vliegtuig en zegt dat Arthur er nog niet is. De kinderen mogen jiet meer uit het vliegtuig. Eveline wacht buiten het vliegtuig. Dan komt Arthur ook. Nou wat een toestand. Aangekomen in LA, vrij snel door de douane. Auto gehuurd en een uurtje later zijn we bij het hotel. Inmiddels vrij laat geworden, omdat vlucht in Londen een uur later vertrok. Hotel had meer weg van een motel en we hadden ipv 1, twee aparte kamers gekregen voor dezelfde prijs. Eerste locatie van de kamers was niet prettig dus toch maar even gewisseld met twee andere kamers aan de binnenkant.